Data i temporització: Dia 20 i 22 de novembre de 2017. 2 hores.
Lloc: aula
Participants: MV(Psicologa), DA alumne TDHA i dislèxia i jo mateix.
Objectius: Treball d’atenció i grafomotricitat
Descripció de l’activitat: Presentant el material a l’alumne i donant-li les ecpicacion pertinents deixar el màxim d’autonomia de treball en un primer moment. En ser un alumne de cicle inicial al començament li costa una mica entendre tot l’exercici però a mesura que el va realitzant a adquirint autonomia. Lectura de petites narracions, treball del traç resseguint punts, continuar patrons. Finalment una activitat de joc lúdic que escull el nen pels 5-10 minuts finals.
Desenvolupament: Es presenten diferents fitxes per treballar l’atenció i el traç. Les fitxes de d’atenció consisteixent en reseguir cal·ligràficament el texte que hi ha en una pauta sense sortir de la línia de punts i del quadrat.
Temporalització: Dues sessions de 50 minuts
Metodologia: Val a dir que la metodologia emprada correspon al model conductista i constructivista, partir del coneixements previs i treballant sobre la modificació de la conducta pel que fa a la higiene postural, la pinça per agafar el llapis… i treballar a partir del nivell que te l’alumne augmentat el nivell de les activitats a mesura que es vagi adaptant-
Avaluació: A diferència d’en NP que fa cicle superior i que ja porta temps a reeducació, sobretot el tema TDAH, en D.A. li costa molt començar a fer la tasca, hi ha constants interrupcions per tant s’ha de canviar la tasca aproximadament cada 10 minuts perque es cansa i perd l’interès. Les tasques fetes aquesta setmana han estat resseguir lletres, a on es comprova mala cal·ligrafia i poca paciència per fer el traç, seguiment de patrons i lectura d’un conte a on a més d’entendre el relat, al final hi havia una petita comprensió lectora. La lectura era molt lenta i no s’ha entés gaire de la història però tornant a fer la lectura si.
Observacions: A les primeres sessions s’observa l’alt dèficit d’atenció si no s’està molt a sobre, a mesura que avança la sessió i marcant molt les actuacions, el grau d’atenció millora però no més de 5-10 minuts per activitat. Val a dir que amb aquest alumne només erem el nen, la tutora i jo. Normalment es treballa amb dos alumnes alhora.
Temporalització: Dues sessions de 50 minuts
Metodologia: Val a dir que la metodologia emprada correspon al model conductista i constructivista, partir del coneixements previs i treballant sobre la modificació de la conducta pel que fa a la higiene postural, la pinça per agafar el llapis… i treballar a partir del nivell que te l’alumne augmentat el nivell de les activitats a mesura que es vagi adaptant-
Avaluació: A diferència d’en NP que fa cicle superior i que ja porta temps a reeducació, sobretot el tema TDAH, en D.A. li costa molt començar a fer la tasca, hi ha constants interrupcions per tant s’ha de canviar la tasca aproximadament cada 10 minuts perque es cansa i perd l’interès. Les tasques fetes aquesta setmana han estat resseguir lletres, a on es comprova mala cal·ligrafia i poca paciència per fer el traç, seguiment de patrons i lectura d’un conte a on a més d’entendre el relat, al final hi havia una petita comprensió lectora. La lectura era molt lenta i no s’ha entés gaire de la història però tornant a fer la lectura si.
Observacions: A les primeres sessions s’observa l’alt dèficit d’atenció si no s’està molt a sobre, a mesura que avança la sessió i marcant molt les actuacions, el grau d’atenció millora però no més de 5-10 minuts per activitat. Val a dir que amb aquest alumne només erem el nen, la tutora i jo. Normalment es treballa amb dos alumnes alhora.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada