Data i temporització: Dia 20 i 22 de novembre de 2017. 2 hores.
Lloc: aula 3
Participants: MV(Psicologa), NP alumne TDHA i dislèxia i jo mateix.
Objectius: Treball d’atenció i cal·ligrafia
Descripció de l’activitat: Presentant el material a l’alumne i donant-li les ecpicacion pertinents deixar el màxim d’autonomia de treball en un primer moment
Desenvolupament: Es presenten diferents fitxes per treballar l’atenció i el traç. Les fitxes de d’atenció consisteixent en reseguir cal·ligràficament el texte que hi ha en una pauta sense sortir de la línia de punts. La bateria de fitxes que aniran a continuació seran de fer dibuixos simètrics, traslacions… per treballar l’orientació en l’espai i la lateralitat.
El següent treball consisteix en trobar i encerclar la paraula diferent,, ordenar vinyetes i un cop ordenades explicar oralment la història que representen.
Temporalització: Dues sessions de 50 minuts
Metodologia: Val a dir que la megodologia emprada correspon al model conductista i constructivista, partir del coneixements previs i treballant sobre la modificació de la conducta pel que fa a la higiene postural, la pinça per agafar el llapis… i treballar a partir del nivell que te l’alumne augmentat el nivell de les activitats a mesura quees vagi adaptant,
Avaluació: En un primer moment es va fer un intercanvi d’informació amb l’alumne sobre com havia anat el dia, si en tenia deures, si havia d’estudiar o bé si tenia alguna nota de l’escola. Aquest moment d’inici és molt important abans de començar la sessió és el millor moment per poder fer una relació de suport, d’escolta i també de rendiments de comptes si alguna cosa no ha anat en les directius pactades amb l’alumne.
A continuació es presenta el material, i comencen a sortir les inatencions, doncs pràcticament a cada minut es deixa la feina per explicar alguna anècdota o algun comentari per tal de no continuar treballant. També cal corregir el traç en les fitxes de cal·ligrafia doncs les fa ràpida i malament.
Es pot comprovar la baixa tolerància a la frustació doncs moltes vegades esborra tot l’execici o es queixa justificant que no està malament. De mica en mica i sempre tenint una actitud d’escolta però diligent, es va fer les activitats amb major o menor nivell d’atenció.
Observacions: La sessió s’ha fet amb un altre alumne, és a dir, la meva tutora, en N.P., jo mateix i una altre alumne a la mateixa taula. Per tant el nivell d’agents que poden provocar distraccion és elevat, tot ia axií ha anant força bé.
El següent treball consisteix en trobar i encerclar la paraula diferent,, ordenar vinyetes i un cop ordenades explicar oralment la història que representen.
Temporalització: Dues sessions de 50 minuts
Metodologia: Val a dir que la megodologia emprada correspon al model conductista i constructivista, partir del coneixements previs i treballant sobre la modificació de la conducta pel que fa a la higiene postural, la pinça per agafar el llapis… i treballar a partir del nivell que te l’alumne augmentat el nivell de les activitats a mesura quees vagi adaptant,
Avaluació: En un primer moment es va fer un intercanvi d’informació amb l’alumne sobre com havia anat el dia, si en tenia deures, si havia d’estudiar o bé si tenia alguna nota de l’escola. Aquest moment d’inici és molt important abans de començar la sessió és el millor moment per poder fer una relació de suport, d’escolta i també de rendiments de comptes si alguna cosa no ha anat en les directius pactades amb l’alumne.
A continuació es presenta el material, i comencen a sortir les inatencions, doncs pràcticament a cada minut es deixa la feina per explicar alguna anècdota o algun comentari per tal de no continuar treballant. També cal corregir el traç en les fitxes de cal·ligrafia doncs les fa ràpida i malament.
Es pot comprovar la baixa tolerància a la frustació doncs moltes vegades esborra tot l’execici o es queixa justificant que no està malament. De mica en mica i sempre tenint una actitud d’escolta però diligent, es va fer les activitats amb major o menor nivell d’atenció.
Observacions: La sessió s’ha fet amb un altre alumne, és a dir, la meva tutora, en N.P., jo mateix i una altre alumne a la mateixa taula. Per tant el nivell d’agents que poden provocar distraccion és elevat, tot ia axií ha anant força bé.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada