Data i temporització: Dia 27 i 29 de novembre de 2017. 2 hores.
Lloc: aula
Participants: MV(Psicologa), NP alumne TDHA i dislèxia i jo mateix.
Objectius: Treball de la fluïdesa i velocitat lectora
Descripció de l’activitat:. Mitjançant lectures competencials, textos que surtin a llibre de text escolar o enunciats de problemes matemàtics i/o d’altres matéries es treballa la fluïdesa i la velocitat lectora. També s fan servir fitxes qamb les quals s’ha esborrat la meitat inferior de les paraules del text i cal deduir-les
Desenvolupament:
Abans de començar l’activitat hi ha un feed-back de com ha anat el dia a l’escola, si aplica les estratègies que es treballen sobre la lectura a l’escola i si te alguna nota d’alguna matèria, i si té deures es fan. Posteriorment es presenten diferents fitxes per treballar la fluïdesa i al velocitat. S’expliquen estratègies com per exemple fer una lectura mental de l’oració aabans de començar a llegir en veu alta, fer servir un punt de llibre per seguir la lectura i parar atenció tant a la paraula que cal llegir com a la següent, per avançar la resposta oral. A començament la lectura és ràpida però sense respectar signes de puntuació, entonació, també hi ha elisions de lletres i paraules. Se li comenta que llegeixi fent servir la pauta i més a poc a poc respectant el signes de puntuació. Es manifesta la dislèxia de caire fonològic doncs presenta problemes en fer servir la via fonològica en llegir paraules que no coneix.
Temporalització: Dues sessions de 50 minuts
Metodologia: Es presenten les tasques i es van corregint les errades, sempres des d’una mirada positiva, valorant els progressos i l’esforç. De la mateixa manera manifestant la insatisfacció quan hi ha manca d’aquest esforç o bé es desevien els comentaris cap a situacions que no venen al cas.
Avaluació:
En N.P. té una bona entonació en llengua catalana, però la lectura de vegades és ràpida fent errades, elisió de lletres i/o paraules, dificultats per llegir paraules noves, no es respecten el signes de puntuació sovint. Cal seguir treballant l’atenció, la consciència fonològica i sobretot la lectura més pausada al començament per evitar errades, millorar la prosòdia i d’aquesta manera tornar a assolir una bona velocitat.
Observacions:
En N.P. és molt reaci a assimilar les crítiques, a l’escola sempre li estan fent coses injustes i el mestre li té mania, és diari aquests tipus de comentaris. En aquest sentit diàriament se li fa un treball emocional, d’autoestima i de tolerància a la frustració, doncs ara per ara no n’hi ha gaire. El fet de tenir una dificultat no ha de servir com a comodí per no esforçar-se o no poder aprendre.
Sovint els alumnes amb dificultats es fan una barrera que serveix per justificar-se de tot el que els hi passa i d’aquesta manera tenir excuses per no treballar, no parar atenció i també un victimisme que no els hi fa bé. Per tant cal generar un bon clima de treball i tenir una mirada d’acceptació de la realitat per poder-la millorar, només al centre de reeducació, també a l’escola i a casa. I tot i que hi ha una comunicació fluïda entre aquest tres agents, no sempre funciona de la manera esperada.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada