dijous, 16 de novembre del 2017

Test o escala de Conners

Una de les proves interessants que es realitzen a familiars i professors d'alumnes que poden ser susceptibles de TDAH és el test de Conners. Aquesta prova consisteix en una bateria de preguntes per pares (93 en la prova extensiva i 48 en la reduïda) que es realitza entre 10 i 15 minuts; i una altra per docents (39 extensiva i 28 reduïda) que es realitza entre 20 i 10 minuts.

En la bateria de preguntes que es fa, tant  a les famílies com als docents,  han de valorar cada pregunta de la següent manera:
Res= 0
Poc= 1
Força =2
Molt= 3

Les preguntes estan relacionades amb alteracions de conducta, pors, ansietat, impulsivitat, problemes d'aprenentatge, obsessions, conductes antisocials i hiperactivitat.

Per valorar les dades s'han de sumar els resultats obtinguts de les puntacions de les preguntes i caldrà diferenciar entre pares i docents, i nens i nenes. Per tant els resultats indicadors de TDAH quedarien reflectits de la següent manera:

A l'escala de pares, els nens que obtinguin una puntuació superior o igual a 15, i les nenes que obtinguin un resultat superior o igual a 13 farà falta un estudi en profunditat doncs molt probablament seran hiperactius.

A l'escala de professors els nens que obtinguin uns resultats de 17 o superior i les nenes que obtinguin un resultat de 13 o superior farà sospitar un possible TDAH.

En aquest cas caldria fer una derivació a pediatria per tal de poder fer un estudi i posteriorment, si s'escau una derivació al CSMIJ. Adjunto un cas pràctic que he trobat, a on es pot comprovar amb exhaustivitat el procés de detecció, actuació, avaluació i diagnòstic d'un nen de cicle mitjà.

(Informació extreta de la pàgina web Fundació Adana)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Conclusions

El Pràcticum II l’he realitzat al Centre Psicopedagògic de Blanes, a on ja havia realitzat també el Pràcticum I. En primer lloc vull agrair...