En la bateria de preguntes que es fa, tant a les famílies com als docents, han de valorar cada pregunta de la següent manera:
Res= 0
Poc= 1
Força =2
Molt= 3
Les preguntes estan relacionades amb alteracions de conducta, pors, ansietat, impulsivitat, problemes d'aprenentatge, obsessions, conductes antisocials i hiperactivitat.
Per valorar les dades s'han de sumar els resultats obtinguts de les puntacions de les preguntes i caldrà diferenciar entre pares i docents, i nens i nenes. Per tant els resultats indicadors de TDAH quedarien reflectits de la següent manera:
A l'escala de pares, els nens que obtinguin una puntuació superior o igual a 15, i les nenes que obtinguin un resultat superior o igual a 13 farà falta un estudi en profunditat doncs molt probablament seran hiperactius.
A l'escala de professors els nens que obtinguin uns resultats de 17 o superior i les nenes que obtinguin un resultat de 13 o superior farà sospitar un possible TDAH.
En aquest cas caldria fer una derivació a pediatria per tal de poder fer un estudi i posteriorment, si s'escau una derivació al CSMIJ. Adjunto un cas pràctic que he trobat, a on es pot comprovar amb exhaustivitat el procés de detecció, actuació, avaluació i diagnòstic d'un nen de cicle mitjà.
(Informació extreta de la pàgina web Fundació Adana)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada