Un cop analitzats els resultats dels test i proves que s'han dut a terme als nens, cal cercar el material i la metodologia a emprar, així com la temporització de les tasques de reeducació, així com la informació que calsrà fer arribar a la família i també a l'escola per tal de poder fer unn treball contextualitzat i ecològic.
Algunes pautes per treballar l'atenció són:
- Claredat: caldrà fer una correcta explicació de les tasques a fer, cal assegurar-no que el nen ho ha entès abans de començar.
- Fer servir un llenguatge concret i precís, l'excès d'informació pot produir infoxicació, o informació tòxica, per la seva quantitat.
- Treball estructurat i amb objectius al començament assolibles.
- Constància: caldrà fomentar els hàbits de treball i fer servir una metodologia sistematitzada.
- Motivació: Presentar les activitats de forma lúdica i divertida, en un entorn a on el nen es pugui concentrar o si més no, que no tingui estímuls disruptius al seu voltant.
Al començament la reeducació individual podria ser de sessions de 15 minuts aproximadament dos o tres cops per setmana i una càrrega de treball baixa.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Conclusions
El Pràcticum II l’he realitzat al Centre Psicopedagògic de Blanes, a on ja havia realitzat també el Pràcticum I. En primer lloc vull agrair...
-
Una altra prova per avaluar tant l'atenció com la percepció ràpida i correctament i inderectament l'atenció selectiva i sostinguda, ...
-
Un cop analitzats els resultats dels test i proves que s'han dut a terme als nens, cal cercar el material i la metodologia a emprar, aix...
-
El Pràcticum II l’he realitzat al Centre Psicopedagògic de Blanes, a on ja havia realitzat també el Pràcticum I. En primer lloc vull agrair...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada