Així doncs seguint "L'exemple per a construir la resposta educativa", procedirem a traslladar el resultats al centre educatiu per determinar les possibilitats del centre pel que fa a recursos humans, així com el plantjement curricular i les possibles adaptacions que es puguin fer, tant de continguts com metodològiques.

En els casos que ens ocupen que són TDAH amb major o menor grau de dislèxia, haurem de presentar unes pautes orientatives sobre el dèficit d'atenció, ja esmentades en una entrada anterior, també sobre les dificultats en la lectura i escriptura, i sobretot el treball de l'atenció, l'autoestima i les habilitats socials que hauran de fomentar-se amb molta incidència sobre els alumnes que presenten dificultats d'aprenentatge. Bàsicament aquest treball sobre l'autoestima és bàsic, aconseguir un bon ambient de treball amb reforços positius, sempre dins de les normes de l'aula, farà que aquest primer mur de contenció que presenten la majoria d'alumnes amb dificiultats a l'aula, es minimitzi i es pugui entrar a la veritable dificultat, que com hem comentat seria l'atenció, la hiperactivitat i/o la dislèxia.
*Imatge Organització extreta de Sanchez, E. (2000)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada