diumenge, 22 d’octubre del 2017

SETMANA DEL 16 D'OCTUBRE


COMENÇAMENT DE LES PRÀCTIQUES



En primer lloc vaig tenir una reunió amb les dues psicopedagogues del centre per un cop començades les pràctiques acabar de definir horaris i dies e la setmana, doncs de vegades, a  petició dels ususaris han de modificar aquestes dades. En principi realitzaré unes 8 hores setmanals per poder fer el seguiment principalment de tres alumunes els quals tenen diferents necessitats, per`una comorbidad comuna, el TDAH.

Les primeres session són d'observació dels tres alumnes , com està redactat al projecte per tal de determinar el tipus de dificultat observat, per poder fer una diagnosi i d'aquesta manera poder elaborar un pla de treball el més específic possible per a cada alumne, segons les seves necessitats. Així doncs la primera tasca consisteix en revisar les proves diagnòstiques realitzades als alumnes per tal de poder iniciar la cerca d'infomració sobre cada tipus de dificultat i la comorbidad amb d'altres com pot ser la dislèxia o bé el trastorn específic del llenguatge.

Mentre estava fent la lectura  d'informes va entrar un nou alumne de primària, que havia estat derivat per TDAH al centre. Abans però s'havien fet entrevistes amb la família, mestres, l'alumne...  i s'havia passat el test Conners i CARAS. A partir dels resultats es va decidir fer alguna prova més, com per exemple el test Columbia (maduresa mental, doncs els resultats de les primeres proves podien indicar alguna dificultat més a part del deficit d'atenció. A aquesta prova vaig poder participar directament i quan estiguin corregits els resultats tindrem una indicador per poder elaborar el material de treball. També es problable que se li passi un test ITPA, que té com a principal objectiu detectar possibles dificultat en el procés de comunicació (deficiències en la percepció,  interpretació o transmissió) que són causa de la major part dels problemes de l'aprenentatge escolar.


1 comentari:

  1. Molt interessant el que expliques. Podries fer una entrada explicant algun d'aquests tests , en què consisteixen i què és el que més destacaries tu en quant a la utilitat per decidir quin pla de treball es realitzarà amb l'alumne. Pots centrar-te en algun test que no sigui tant conegut com el Columbia, etc...

    M.Àngels Megías

    ResponElimina

Conclusions

El Pràcticum II l’he realitzat al Centre Psicopedagògic de Blanes, a on ja havia realitzat també el Pràcticum I. En primer lloc vull agrair...